Mariana (Maryam) ~ Active Member ~
Mesaje : 75 Reputatie : 0 Data de inscriere : 15/01/2010
| Subiect: I. CREDINŢA ÎN ALLAH PREAÎNALTUL Mar Feb 11, 2014 11:51 pm | |
| I. CREDINŢA ÎN ALLAH PREAÎNALTUL
Credinţa în Allah cuprinde patru aspecte:
1. Credinţa în existenţa lui Allah Preaînaltul,
2. Credinţa în faptul că El este Singurul Stăpân,
3. Credinţa în faptul că numai El merită toată adorarea,
4. Credinţa în numele şi atributele Sale.
1. Credinţa în existenţa lui Allah Preaînaltul înseamnă să crezi că Allah Preaînaltul există, fapt ce este dovedit de: raţiune, simţuri, naturaleţe şi legislaţia islamică.
a) Dovada raţiunii:
Dovada existenţei lui Allah Preaînaltul prin intermediul raţiunii este acest Univers ce ne înconjoară.
Nici Soarele nu se cuvine să ajungă Luna, nici noaptea nu poate să o ia înaintea zilei şi toate plutesc pe orbite proprii." (Sura Yasin: 40).
b) Dovada simţurilor:
Atunci când omul Îl invocă pe Allah Preaînaltul prin rugăciuni şi i se răspunde.
"Şi [adu-ţi aminte de] Noe, când a chemat el, mai înainte şi i-am răspuns Noi şi l-am mântuit pe el împreună cu familia lui de spaima cea mare." (Sura Al-'Enbiya: 76).
c) Dovada naturaleţii:
Firea omului îl determină să spună atunci când are necazuri: "O, Allah!" Chiar şi ateii atunci când îi lovesc o nenerocire spun fără să-şi dea seama: "O, Doamne!".
d) Dovada legislaţiei islamice:
Analiza îndeaproape a legislaţiei islamice releva faptul ca că Cel care a trimis omenirii această legislaţie este Stăpânul şi Creatorul Universului.
"Oare nu cugetă ei la Coran? Dacă ar fi el de la altcineva decât de la Allah ar găsi în el multe nepotriviri." (Sura An-Nisa: 82).
2. Credinţa că Allah Preaînaltul este Singurul Stăpân (Rububiye)
"El cârmuieşte toate lucrurile din cer şi de pre pământ. Apoi vor urca ele la El într-o zi a cărei măsură este de o mie de ani, după cum măsuraţi voi." (Sura As-Sejde: 5).
Un om simplu a fost întrebat: "Cum Îl recunoşti pe Stăpânul tău?" A răspuns: "Prin situaţiile de indecizie şi de schimbare a intenţiilor. Uneori, omul este foarte hotărât să facă un lucru, dar se întâmplă ca după un scurt timp să se hotărească să renunţe la el. Iar uneori prezintă interesul pentru un lucru apoi renunţă la acea intenţie, fără motiv.
Şi dacă se spune: "Cum poţi să spui că Allah Preaînaltul se deosebeşte de creaţiile Sale prin puterea Sa de a crea, ştiind că El a atribuit această putere şi creaturilor Sale?"
Profetului Muhammed (salleAllahu aleihi ue sellem) a relatat: “Celor care au făcut chipuri în această viaţă lumească li se va spune: ” .Ceea ce creează omul nu este o creaţie adevărată, deoarece a crea înseamnă a face să existe din nimic. Iar omul atunci când creează nu face să existe din nimic, ci el transformă un lucru de la o stare la alta.
3. Credinţa în faptul că numai Allah Preaînaltul merită toată adorarea (Uluhiye)
Uluhiye înseamnă a crede ca Allah Preaînaltul este singura divinitate şi că nu are nici un asociat în adorare.
"Şi Noi nu am trimis înaintea ta nici un Profet fără să nu-i revelăm lui: "Voiţi voi prin minciună, alţi Dumnezei afară de Allah Preaînaltul?" ( Sura As-Saffat: 86).
4. Credinţa în numele şi atributele lui Allah Preaînaltul
Spune Coranul Cel Sfânt:
"Ale lui Allah sunt numele cele mai frumoase! Chemaţi-L cu ele…" (Sura Al-E’araf: 180).
Cele existente indică către existenţă, iar existenţa indică către putere şi nu este posibilă existenţa fără putere, ceea ce este o dovadă a raţiunii. Şi mai spun că personalizarea indică către voinţă, ceea ce diferenţiază soarele de lună, cerul de pământ. Toate acestea conduc către voinţă şi că Cel Care le-a creat a voit ca ele să fie astfel. Şi aceasta este o dovadă a raţiunii.
Creaţia este desăvârşită, creată cu înţelepciune, iar înţelepciunea indică către ştiinţă pentru că neştiinţa sau ignoranţa nu duce către desăvârşire şi perfecţiune.
Aceste atribute nu pot exista fără viaţă; atunci cel viu nu poate să fie decât unul care aude, vede sau vorbeşte, actiuni care sunt aspecte ale perfecţiunii şi astfel au atribuit perfecţiunea lui Allah Cel Viu.
Dar atributul este în funcţie de cui i se atribuie - atât omul, leul, cât şi şoarecele au faţă. Poate semăna faţa omului cu cea a şoarecelui sau a leului? Recunoaşterea atributelor lui Allah Preaînaltul nu implică asemănarea dintre Creator şi creaturile Sale.sursa: TTI | |
|