Mariana (Maryam) ~ Active Member ~
Mesaje : 75 Reputatie : 0 Data de inscriere : 15/01/2010
| Subiect: V. CREDINŢA ÎN DESTIN Mar Feb 11, 2014 11:42 pm | |
| V. CREDINŢA ÎN DESTIN
1. Allah Preaînaltul este AtoateŞtiutor prin faptul că ştie ceea ce a avut loc în trecut, ceea ce are loc în prezent şi ceea ce se va întâmpla în viitor într-un mod general şi amănunţit.
"Allah este a toate ştiutor." (Sura Al-'Ankabut:62).
2. Scrierea în Cartea numită "Leuh El-Mehfuz" a tot ceea ce va avea loc de la crearea cerurilor şi a pământurilor şi până în Ziua Judecăţii.
"Nici o pomenire nu se îndreaptă pe pământ şi nici în sufletele voastre fără ca ea să nu se afle într-o carte, înainte ca Noi să o pricinuim. Aceasta este un lucru uşor pentru Allah." (Sura Al-Hadid: 22).
3. Nimic nu are loc decât cu voia lui Allah Preaînaltul.
"…Allah face ceea ce voieşte." (sura Al-Hajj:18).
4. Existenta unui singur Creator şi Stăpân al întregului Univers, Cel care a creat tot ceea ce există.
"Dar voi nu puteţi, decât dacă voieşte Allah, Stăpânul lumilor." (Sura A-Tekwir:29).
Allah Preaînaltul a scris tot ce se va întâmpla înainte ca El să-l creeze pe om şi ştie ceea ce a avut loc în trecut şi ceea ce va avea loc în viitor, neavând loc nimic decât cu voia Lui si El este Unicul Creator şi Stăpân al universului, însă toate acestea nu înseamnă că omul este constrâns să urmeze un drum stabilit anterior, ci el are libertatea de a acţiona în această viaţă fără ca ştiinţa anterioară a lui Allah Preaînaltul să-i influenţeze libertatea de acţiune.
Omul este responsabil pentru intenţiile şi faptele sale.Trimiterea profeţilor, trimişilor şi a Cărţilor Divine ar fi fost în zadar dacă omul ar fi obligat să urmeze o cale anume. Dacă Allah Preaînaltul i-ar trage la răspundere şi i-ar pedepsi pe unii dintre robii săi pentru faptele care i-au fost impuse acest lucru s-ar contrazice cu principiul de dreptate absolută amintit în versetul următor :
"Eu nu sunt nedrept cu robii" (Sura Qaf: 29).
Predestinaţia de către Allah Preaînaltul nu poate fi un argument pentru cel care săvârşeşte păcate sau pentru cel care nu-şi împlineşte obligaţiile de musulman, deoarece el nu ştie ceea ce e scris în Carte. Omul deţine o libertatea limitată de voinţa Creatorului în unele cazuri. Aspecte ca moartea, bolile, nenorocirile ies din sfera voinţei omului, fără ca acesta să aibă vreo alegere.sursa: TTI | |
|