Allah Subhanu Wa Ta’ala ne spune ca noi, oamenii, vom fi testati. De asemenea noi stim ce asteapta El de la noi atunci cand trecem prin aceste teste si care va fi rasplata noastra daca le vom depasi cu succes.
Allah Subhanu Wa Ta’ala spune in Traducerea sensurilor din Coran :
"Va vom incerca cu putina spaima, foamete, lipsire de bunuri , de suflete si de roade, dar binevesteste celor rabdatori, Care, daca s-au abatut asupra lor vreo nenorocire, spun: “Noi suntem ai lui Allah si noi la El ne intoarcem.” Aceia sunt cei peste care se pogoara binecunvatarea Domnului lor si indurarea Lui si aceia sunt cei calauziti."
(sura AL-Baqara 155-157)
Intr-o alta relatare Profetul Muhammed (sallalahu aleyhi wa salam) a spus: “Atunci cand Allah ii doreste binele unei persoane, ii trimite greutati.” (Bukhari)
Musulmanii pot fi incercati in multe feluri: boli, saracie, neascultarea copiilor fata de parinti, moartea unei persoane dragi. Toate aceste incercari daca sunt trecute cu rabdare, credinciosul primeste iertarea si rasplata de la Allah Subhanu Wa Ta’ala.
Abu Huraira (Allah să fie mulţumit de el) a relatat că el şi Profetul lui Allah (sallalahu aleyhi wa salam) au vizitat împreună, într-o zi, un bolnav care suferea de febră. Profetul lui Allah (sallalahu aleyhi wa salam) i-a spus bolnavului: „Bucură-te de vestea bună pentru că Allah Atotputernicul şi Gloriosul spune: "Îl voi încerca pe slujitorul Meu credincios în această lume cu focul Meu (febra), pentru ca el să fie salvat de porţia lui de foc în Viaţa de Apoi”. (Ibn Majah şi Tirmidhi).
Un slujitor credincios care suferă de febră şi alte boli în această viaţă va fi iertat de unele păcate în Viaţa de Apoi.
Când un slujitor se îmbolnăveşte, răsplata îi este scrisă în conformitate cu ceea ce obişnuia să facă atunci când era sănătos.
Uqba ibn Aamir (Allah să fie mulţumit de el) a relatat că Profetul (sallalahu aleyhi wa salam) a spus: „Fiecare faptă a zilei este pecetluită. Când un credincios se îmbolnăveşte, îngerii spun: "O, Doamne! Slujitorul Tău cutare şi cutare s-a îmbolnăvit». Stăpânul (nostru) spune: "Scrieţi în contul său aceleaşi fapte pe care obişnuia să le facă înainte să fie bolnav, până când se însănătoşeşte sau moare”.
(Acest hadis este autentic (sahih) şi a fost relatat de Ahmad în „Musnad”).
Fiecare dintre noi este testat de Allah Subhanu Wa Ta’ala. El ne pune la incercare in moduri diferite. Nu trebuie sa consideram momentele dificile din viata noastra drept o pedeapsa sau nemultumirea lui Allah Subhanu Wa Ta’ala fata de noi. De asemenea nu trebuie sa consideram ca prin succesul de care se bucura alte persoane acestea sunt privilegiate. De multe ori opusul este adevarat.
Abu Huraira (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat că Profetul Muhammed (sallalahu aleyhi wa salam) a spus: “Allah Preaînaltul a spus: «Nu am nimic de oferit decât Paradisul ca răsplată pentru slujitorul Meu credincios, care, dacă Eu îi aduc moartea fiului sau fratelui său, îndură răbdător pentru răsplata Mea»”.
Abu Umama (Allah să fie mulţumit de el!) a relatat, citându-l pe Profet (sallalahu aleyhi wa salam) care a spus: „Allah Preaînaltul a spus: «Fiu al lui Adam! Dacă tu suporţi prima nenorocire cu răbdare, pentru a fi răsplătit, nu te voi răsplăti cu mai puţin decât cu Paradisul»”.
Allah ne spune ca binele si raul de care avem parte in viata reprezinta un examen pentru noi. Cum vom trece de aceste examene? Vom multumi cand vom avea parte de bine si vom fi rabdatori atunci cand intampinam greutati sau vom fi nerecunoscatori si vom renunta la credinta?
"Si sa stiti ca bunurile voastre si copiii vostri nu sunt decat o incercare si ca la Allah se afla rasplata mare." (Traducerea sensurilor din Coran, sura AL- Anfal 28)
Diferenta intre pedeapsa si incercare:
Pedeapsa este primita de cei care fac fapte rele. Incercarile sunt teste, care sunt trimise oamenilor, iar oamenii sunt testati atat cu lucruri bune, dar si cu lucruri rele.
In ceea ce priveste pedeapsa, Allah Subhanu Wa Ta’ala spune in Traducerea Sensurilor din Coran:
“Binele de care ai parte iti vine de la Allah, iar raul care te loveste iti vine de la tine insuti. Noi te-am trimis ca Vestitor [trimis, profet] pentru oameni. Iar Allah este de ajuns ca martor!” (4:79)
In ceea ce priveste fraza “vine de la tine insuti”, Qutaadah a spus: “[inseamna] pedeapsa este pentru tine, O fiu al lui Adam, datorita pacatului tau.” Abu Saalih a spus ca “raul care te loveste iti vine de la tine insuti” inseamna “datorita pacatlui tau, si Eu [Allah] sunt cel care ti l-a trimis.” (Tafseer ibn Katheer)
Allah Subhanu Wa Ta’ala mai spune in Traducerea sensurilor din Coran:
“Nu va loveste nici o nenorocire, decat pentru ceea ce agonisesc mainile voastre, insa El iarta multe” (42:30)
Daca nenorocirea este rezultata dintr-un act de ascultare fata de Allah Subhanu Wa Ta’ala, ca de exemplu ranile in timpul jihadului, sau pierderea unor bani in timpul migrarii pentru Allah Subhanu Wa Ta’ala, sau pierderea locului de munca pentru ca respectiva persoana s-a convertit si este musulman, atunci toate acestea sunt teste, incercari. Cel care le trece cu rabdare, va fi rasplatit.
Daca nenorocirea vine din cauza unui pacat, ca de exemplu, o boala cu transmitere sexuala, boli, sau imbolnaviri cauzate de bautul alcoolului, consumarea de droguri etc etc, atunci aceasta este pedeapsa din aceasta lume.
Daca nenorocirea nu este legata nici de o fapta buna, nici de un pacat, ca de exemplu altfel de boli, pierderea unui copil, sau esecul in afaceri, atunci depinde de situatia persoanei. Daca este bun si devotat, atunci este un test, daca este o persoana pacatoasa, atunci este o pedeapsa.
Nenorocirea unei persoane poate fi o pedeapsa pentru a-si ispasi pacatul, sau poate fi un test pentru a primi mai mult hasant (fapta buna).
O persoana nu ar trebui sa se laude singur, ci ar trebui sa fie critic cu el si cu slabiciunile lui, pentru a le putea invinge.
-articolul apartine surioarei Manal, Allah sa fie multumit de ea.